Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Śląskojęzyczne media mogą otrzymywać dotacje  |  W Swipe.to od TVP została tylko garstka osób  |  "GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Reporter "Forbesa" aresztowany za informowanie o rosyjskich zbrodniach w Buczy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Luty 05, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa ZPR Media kupiła już nadawcę Muzo.fm od Polsatu. Zmiana nazwy na Eska Rock

– Występujemy do Krajowej Rady o zmianę nazwy Muzo.fm na Eska Rock – informuje Zbigniew Benbenek (screen: YouTube/Muzo TV)

Grupa ZPR Media nabyła od Telewizji Polsat spółkę nadającą ponadregionalne radio Muzo.fm – dowiedział się "Presserwis". Na jego częstotliwościach zamierzać nadawać Eskę Rock.

– Podpisaliśmy umowę z Polsatem – potwierdza "Presserwisowi" Zbigniew Benbenek, główny akcjonariusz Grupy ZPR Media. – Występujemy do Krajowej Rady o zmianę nazwy Muzo.fm na Eska Rock – dodaje.

Czytaj też: Ruszy stacja Super Express TV. Grupa ZPR Media uruchamia kanały w modelu FAST

Porozumienie dotyczące sprzedaży udziałów zawarto już w październiku 2022 roku i od tego czasu Grupa ZPR Media odpowiada za produkcję programu Muzo.fm. Od stycznia 2023 roku należąca do niej spółka Time przejęła od Polsat Media obsługę reklamową rozgłośni, a w marcu 2023 roku radio zmieniło format muzyczny na rockowy. Zakończenie transakcji przeciągało się. Od początku Grupa ZPR Media planowała po jej zamknięciu złożenie wniosku o zmianę nazwy Muzo.fm na Eska Rock.

Dziś Eska Rock nadaje tylko w Warszawie, po tym jak na jej dotychczasowych częstotliwościach pod koniec 2013 roku pojawiło się Radio Vox FM. 

Muzo.fm ma nadajniki w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Kielcach, Olsztynie i Bydgoszczy. W tych miastach – z wyjątkiem Kielc i Bydgoszczy – nadaje również należące do Grupy Eurozet rockowe Antyradio (korzysta łącznie z 16 nadajników). W Warszawie, Krakowie, Poznaniu, a także Opolu dostępne jest z kolei Rock Radio (również Grupa Eurozet).

Czytaj też: Sąd odmówił wpisania do KRS likwidacji Radia Lublin. Pierwszy taki przypadek

Radio PiN zmieniające się w Muzo.fm w 2014 roku przejęła za 4,3 mln zł Telewizja Polsat od spółek związanych z właścicielami Cyfrowego Polsatu. Po roku Muzo.fm miało osiągnąć 1 proc. udziału w czasie słuchania, co się nie udało. "Muzo.fm rozwija się wolniej, niż sądziliśmy (...) Będziemy jednak kontynuować ten projekt" – przyznał w listopadzie 2015 roku Maciej Stec, ówczesny członek zarządu Telewizji Polsat.

Słuchalność Muzo.fm nigdy nie osiągnęła jednak 1 proc. W 2023 roku stacja miała 0,4 proc. udziału w czasie słuchania.

Czytaj też: Jak Jagiełło o Grunwaldzie, czyli znani dziennikarze opowiadają o największych wpadkach

(KOZ, 05.02.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.